Besøk, reiser og visum

Nå har jeg både Magnus, Benjamin, Anja og Amalie på besøk hos meg, alle av forskjellige grunner. Magnus er på ferie her for å besøke meg og Benjamin. Benjamin låner sofaen fordi han liker å henge med meg og Magnus. Anja har besøkt Amalie, og er nå på vei tilbake til Danmark. Amalie ble med på besøk til Addis fordi hun måtte få fornyelse av visumet. Hun var ferdig pakket og klar til å besøke hjemlandet Danmark frem til februar, på en dags varsel, men heldigvis viste Gud nåde, og visum for nye 30 dager er i boks.

Det er merkelig hvordan visumprosessen surrer og går, sakte men … ikke helt sikkert, her i Etiopia. Det man trenger for en fort og smertefri prosess er de rette bekjentskapene. (punktum). Hvis man kan godta litt smerte, så holder det med de rette stemplene. .. jeg må si jeg er takknemlig for å slippe å gå gjennom den prosessen her nede, etter div beskrivelser fra kjære venner som strever seg gjennom det hele forsvinner lysten til å oppleve det på egenhånd.

Til folks informasjon (de som måtte lure) så er det 11 dager til jeg skal hjem. Kommer hjem 20 november, midt på lyse dagen i Kr.sand by. Det kommer til å bli helt fantastisk å få litt kulde, og slippe å kle seg for nok en overopphetet dag med strenge, kristne kleskoder (i kulden kommer det jo helt naturlig), og så etter påkledningen er fullbrakt, kommer skyene med regn som bare ikke skulle komme på denne tiden (mellom og ikke i regntiden..). Hvis jeg er veldig heldig er det til og med noe snø jeg kan nyte!

Vel, sånn er lived i dag. Stay blessed!

Dette innlegget ble publisert i Etiopia. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

