Venner og kos

Jeg får stadig en stille påminnelse fra samvittigheten at nå er det på tide å skrive til lit bloggen, men for hver gang får uttrykket «lettere sagt enn gjort» en strek under seg. Vel vel. Nå skal jeg prøve å få skrevet en del små og hverdagslige innlegg frem til jeg reiser, siden det egentlig er fryktelig liten tid igjen her nå.. bare 12 dager i dag.

Ok. Den siste uka har jeg vært så heldig å få låne leiligheten til Toril B. som er tidligere husmor på internatet i Addis, mens hun underviser misjonærbarn i Hawassa. Det har vært ufattelig deilig å ha en hel leilighet for meg selv, om det enn bare har vært deler av tiden.
For øyeblikket låner Magnus H. et rom her mens han besøker meg og Benjamin. Det er utrolig hyggelig å ha en gammel venn og i praksis en god storebror med seg rundt i by og hus.
Etter en livlig bursdagskveld 4. november, med besøkende fra både Sverige og Norge, fikk jeg mersmak, noe som har ført til livlig besøk hver kveld etter det.
Maria som jeg reise til Hawassa med tidligere i høst (sammen med danske Ruth), har tatt med seg herlige venner til huset. Jeg skylder nok en gjenvisitt snart..

Dette innlegget ble publisert i Etiopia. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

